Jom Pergi Cinta Seputih Salju

Photobucket

24 September 2010

I'm Officially 23 y/o Today

Today is my birthday...
Dah 3 tahun berturut2 sambut bestday masa bulan Ramadan...
Tapi xdapat pulak nak celebrate kt luar...
Almaklumlahhh...jatuh kt weekdays...
tp kn...hr ni ada jamuan raya PPUKM...
kiranya smbut bestday aku jgk aku tue.... haha [perasan jp]

Tp esok azila ajak kluar...
She promise to treat me at Shabu Shabu Train...
Wahh, dh lama x makan kt sn...
Hr tue diaorg kuar aku ada postmortem O&G...
sedih xdpt ikut...tp xlm pun...huhu

Hurm...dh 23 thn rupanya aku menikmati hidup kurniaan Ilahi ini...
Apa pengorbanan yg telah aku buat ek???
Apa pula sumbangan ku???
Pikir punya pikir...
Tilik punya tilik....
Rupanya, masih banyak yg perlu aku lakukan...

Dh 23 tahun...dh layak kawin kn?
haha...gatal ke aku?
xde la...cuma fitrah manusia utk hidup berpasangan...
melengkapkn lg sebahagian agama...
termasuklah aku...
tp, tahun ini semestinya belum smpai masanya....
pengajiaanku belum tamat...
dh tentu2 Ummi ku xbagi....
apepun, aku berdoa agar perjalanan hidupku senantiasa dipermudahkan...
dikelilingan insan2 yg berkongsi rasa gembira & sedih....
dan senantiasa mendapat rahmat & kasih sayang Allah S.W.T...
Amiin.....

22 September 2010

Raya with UKM MS

Last kenangan nk beraya dengan kengkawan yg beshhh....
Nsib baik ada insan yg mulia nk bg aku tumpangkn keretanya...
Thanks zoiiiii...

Jom ikut beraya skali....

18 September 2010 (9 Syawal)
Rumah Fadhli [YDP Persiap 09/10]
Menu: Mee goreng...ketupat & rendang of course la ada...dh nama pun raya...
dan tentunya kuih2 yg sedap...hbis berbalang2 dimakan oleh kami...
Rumah Prof Dato' Lokman [Dekan & Pengarah PPUKM]
Menu: soto+mee kari+satey+lemang+kambing golek+kek lapis sarawak pun ada =)
Rumah Prof Wan [Pensyarah Tahun Preklinikal]
Prof yang sgt mesra dengan pelajar...album2 gambar semua kami tengok & prof dengan gembira menceritakan pengalaman & suasana negeri orang....Terima kasih prof atas layanan yg sangat mesra itu..
Menu: nasi tomato & kuih muih...
.Rumah Auji [Rakan seperjuangan]
Rumah di atas bukit yg sangat cantik...sesuai sgt klu nk bersantai & berehat2 setelah penat bekerja...tp, menakutkan la nk naik tinggi2...jalan pun kecik jer...wpun pernh berangan nk memiliki rumah atass bukit, rasa mcm xjd jer bila tau cmni....hehe...
Menu: rojak buah+soto+banyak lagi sbnrnya...tp yg jadi pilihanku hanyalah rojak buah & air cocktail...yerla...banyak dh aku sumbat dlm perut sejak pagi...
19 September 2010 (10 Syawal)
Prof Shahrir [Penasihat PERSIAP & Pensyarah & Pakar Rheumatologi]
Menu: nasi minyak+spagetti
Rumah Aina [YDP AMSA 09/10]
Menu: mee jawa+satey kajang

Akhirkata....Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua...
Sayang korang semua...
Terima kasih untuk semua kenangan terindah ini...



Semua gambar adalah dari koleksi gambar Hafiza Ahmad & yg last pic tue dr Mohd Afiq






13 September 2010

Eid Mubarak 2010...

Okey...habis sudah beraya dengan keluarga...
Kini kat rumah keduaku...
Kolej Tun Dr Ismail...

Wahhh...bosannya...keseorangan dibilik semalam...
Kesunyiaan terasa menyebabkan kerinduanku pada keluarga...
Uwaaa....nape aku xtau awal2 hari ni cuti lagi...
Klu x, dapat raya lg sket...

Tp xpela....
Dh ada kt cni pun...
Nangis2 pun xde guna...
 Baik kamu study Liyana...
Esokkan exam O&G...
Belajarlh klu nak lulus...
Chaiyok!!!

09 September 2010

Yea2...Esok Hari Raya

Tersenyum ku mendengarnya...
Melihat wajah2 ceria adik2 ku...
Gembira & bersyukur ku rasakan...
Kerana aku masih di sisi keluarga tercinta,
menyambut Syawal yang mulia ini...

Dahulu...aku juga sebegitu...
Tapi tak bermaksud aku tidak mengalukan Syawal ini...
Cuma, masa telah mendewasakan aku...
Pengertian Syawal juga sudah berubah...

Jikalau dulu...
Raya mesti ingat nak main bunga api
Jalan2 kumpul duit raya...
Kini, bunga api tidak menjadi rebutan lagi...
Jalan2 untuk mengeratkan silaturrahim...
Terutama dengan kaum keluarga yang jarang2 ditermui...
Serta sahabat2 yang telah jauh di mata kerana menuntut ilmu didada...

Lasty...raya jommmm...