Daisypath Graduation tickers

Jom Pergi Cinta Seputih Salju

Photobucket

16 September 2009

Puasa...Raya...

Memang lama benar x update blog ni. Ada jugak rasa nak update tapi malas nak menaip...ishh, apasal la malas ni mesti ada dalam kamus idupku....*sigh* aishhh, mengeluh plak, dengar dek Ummi nti, msti kena tegur...hehe

Tahun ni tahun yang paling teruk bagiku rasanya...bukan salah sesiapa tapi diriku sendiri...ntah kenapa tahun ni sangat x bersemangat dan malas. Terasa tahun ini diriku seperti semakin menjauh dari penciptaku. Mungkin ada beberapa sebab berlaku camtu...harap Ramadhan ini dapat menambahkan kecintaanku padaNya. Tapi rasanya Ramadhan ini bukan lebih baik dari Ramadhan yang lepas. Ramadhan ini tersa kurang terisi compare dengan tahun lepas. Ramadhan pun bakal menutup tirainya tak lama je lagi. Camne ni??? Apa yang aku buat sepanjang Ramadhan ni? Oh, sedihnya bila reflect balik diriku ini. :-( Sometimes terasa loss. Bulan Rejab dan Syaaban tahun ini pun sangat2 teruk dari tahun lepas punye. Apa terjadi pada diriku ini??? Kepada siapa aku nak meluahkan rasa diri ini teruk...tapi cukup ker sekadar meluahkan rasa sedangkan diriku sendiri yang perlu sedar dan bangkit dari rasa loss and hopeless tue. Yup, only I can change myself. Baik buruknya sikapku, perangaiku, hanya aku yang boleh merubahnya. Aku bukan budak kecik lagi yang hanya mengikut apa yang dikata. Walaupun nasihat dan teguran adalah untuk ke arah kebaikan, namun hanya aku sendiri yang menentukan untuk mengikutnya atau tidak. Sungguh, memang sukar benar untuk berubah ke arah kebaikan dengan segala hasutan dan hati yang tidak tenang dan bersih. Tapi ia bukan suatu yang mustahil. Cuma, bilakah masa itu akan tiba??? :-(

Raya...tahun ini raya memang sangat simple la. Rumah memang xde apa2. Xde berkemas apa2. Dh memang xde kat rumah kot raya ni walaupun raya pertama kat Terengganu coz kuar je rumah solat raya terus pegi umah tok. Pastu konvoi pegi umah sedara mara yang setahun sekali kot pegi. Dah la ramai kaum kerabat tok dan to'ki. Aku pun xkenal sape. Bukan aku teruk, tapi dah memang setahun sekali pegi, mana la nak kenal. Tapi tau jgk la mana letak rumah diaorang...hehe. Raya kedua pulak, terus balik Muar. Tahun ini memang berjimat habis ar. Duit banyak habis hari tue sebab cermin kete kena pecah, pstu renovate atap rumah sket. Tapi xkisah la, janji cuti. Aku dapat rehat2, jalan2 rumah sedara, dapat duit raya dan balik kampung. Yeah (^_^)/`

0 comments:

Post a Comment