Daisypath Graduation tickers

Jom Pergi Cinta Seputih Salju

Photobucket

16 September 2009

Tamatlah Sudah Yr 4 Sem 1 Ku

Alhamdulillah...tamat sudah exam final sem 1. Syukur kerana exam sebelum raya. Kalau x, hurmmm....tau2 je la. Buku mesti tersimpan kemas je dalam beg bila balik rumah. Bawa balik buku pun hanya untuk sedapkan hati dan baca pun 10 minit je kot boleh tahan. Pastu mesti tertido. Sejak tinggal kat asrama, aku macam dah mind set, balik rumah - cuti, rehat. Mungkin sebab tue kot xbersemangat study kat rumah.

Exam...ntah la. xterkata rasanya. Bukan susah pun tapi mungkin sebab x banyak baca dan sedia betul2 rasa cam susah. Yang pasti aku berserah walau macam mana keputusan exam ku nanti. Aku dah buat yang terbaik dapat ku lakukan. Study pun banyak last minit jer. Itu pun cam x bersemangat sangat. xtau kenapa dengan diriku tahun ini. Study week dah start pun, xbersemangat sangat.
blogger-emoticon.blogspot.com
4/5 hari sebelum exam tue bru la ada semangat nak study. So, mana la sempat nak cover semua. Tapi, aku pastikan jugak semuanya sempat ku sentuh walaupun hanya tajuk dan pengenalannya. Ini padahnya study lambat2...tapi itu jugak yang terjadi setiap sem. xboleh nak buat apa2 dah...hehe. Namun, sem depan kena belajar dari awal. Tengok housemate ku yang slalu study group and stay up pun macam xsempat nak habiskan semuanya. Aku xnak fail klinikal year. Nti lambat habis belajar, nti.....
blogger-emoticon.blogspot.com
Sem ini aku posting paediatrik and orthopaedik. Paediatrik....arghhh, aku dah x minat pulak paediatrik ini walaupun aku suke budak2. xtau kenapa, aku rasa stress sesangat time posting ini. Mungkin sebab kena pergi HKL dan jadual dia yang padat...hurm bukan padat sangat...it's rather....erk, apa ye perkataan yang sesuai? hurmmm....xbebas kot...sebab memang xde kebebasan nak pergi mana2 pun. Study pun jadi cam sambil lalu jer. xserius sebab memang dah hilang minat. Masa mula2 tau start dengan posting paed, seronok sangat. Yea ar, fikir dapat main dengan budak2. Tapi ia x seperti yang aku jangkakan. Mungkin sebab tue jadi xsuke. Mungkin aku xpatut expect tinggi untuk posting akan datang sebab nanti kalau x jadi seperti yang aku expect, hilang minat aku nanti. Orthopaedik...hurm, dapat plak primary team paed ortho. Mula2 xminat la sebab dah frust dengan paed kan. Tp Alhamdulillah, slowly datang minat dan semangat nak belajar ortho. Tambahan doktor2 yang memang suke mengajar, lagi la suka nak menyibuk kat klinik2 tue. Walaupun hari2 ada klinik memang xkisah kot. Yeke? hehhe... Tapi ortho ini, hari2 kena ikut ward round..ward round pulak awal pagi kot...aish, memang malas sket ar nak pegi sebelum pukul 8. Nway ortho memang best ar bagi aku. Cuma time posting ortho ini aku selalu je sakit kepala. Tension headache aku makin teruk ker?? Seingat aku setahun dua ini, dah jarang sakit kepala. Tapi kenapa time ortho tue selalu pulak?....memang dugaan ar. Siap kena deman teruk lagi. Housemate aku takut aku kena denggi tapi aku xpegi jupe doktor. xtau la kenapa. Yang pasti xde la rash, sakit belakang mata dan lain2 tanda denggi. Dehydrated tue, memang ar. Dah makan pun sesuap dua jer sehari. Memang membazir giler beli makanan time tue. Nway, thanks to semua housemate ku yang concern dan tolong belikan makanan dan bagi panadol. Trima kasih korang...Sayang korang

blogger-emoticon.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment